[vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” z_index=”” css=”.vc_custom_1512389167578{padding-top: 53px !important;padding-bottom: 53px !important;background-image: url(http://bridge120.qodeinteractive.com/wp-content/uploads/2017/11/home-background-image-1a.png?id=84) !important;}”][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css_animation=”” row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” angled_section=”no” text_align=”left” background_image_as_pattern=”without_pattern” z_index=”” css=”.vc_custom_1512389167578{padding-top: 53px !important;padding-bottom: 53px !important;background-image: url(http://bridge120.qodeinteractive.com/wp-content/uploads/2017/11/home-background-image-1a.png?id=84) !important;}”][vc_column][vc_column_text]Intresseanmälan
Under lediga objekt, hittar du alla lediga lägenheter och lokaler. [/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text]
Innan inflyttning, så besiktar vi lägenheten och dokumenterar dess skick och eventuella åtgärder som ska göras. Tillträde till lägenheten sker klockan 12.00 den dag hyresavtalet börjar gälla.
När ni flyttar in, glöm inte att göra följande:
[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Viktiga saker att tänka på när du ska flytta ut ur din lägenhet.
[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Du måste skriftligen meddela oss när du vill säga upp din lägenhet. och detta görs via mail eller formulär här på hemsidan.
Uppsägningstiden är tre månader och gäller från kommande månadsskifte.
Exempelvis:
Du säger upp lägenheten den 12 juni.
Uppsägningen gäller från 1 juli och tre månader framåt.
Avflyttningsdag blir då 1 oktober.
Enligt hyreslagen är du skyldig att visa upp lägenheten för nya intresserade hyresgäster när du har sagt upp lägenheten.
Vid uppsägning besiktas lägenheten. Vi går igenom hela lägenheten tillsammans med besiktningsmannen för att se över skador/onormalt slitage. Städning kontrolleras också vid besiktningen.
Skador som vi upptäcker vid besiktning eller att städningen inte är fullständig bekostas av avflyttade hyresgästen.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Om du finner fel i lägenheten eller fastigheten är det viktigt att anmäla detta så fort som möjligt till oss för att vi ska kunna åtgärda felet. Gör felanmälan direkt här på hemsidan via kontakta oss.
Det går också att ringa till oss under specifika tider, vänligen se kontakta oss för tider och telefonnummer.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Hyran betalas alltid i förskott för varje månad. Du får en hyresavi för varje månad. Hyran betalas senast sista vardagen före varje kalendermånads utgång.
Obs! Var noga med att betala hyran i tid. Om vi inte erhåller hyran i tid kommer extra kostnader att tillkomma vid påminnelser och i värsta fall kan ärendet skickas till inkasso och sedan lämnas ärendet till kronofogdemyndigheten. [/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Vår ambition är att alla våra hyresgäster trivs i huset, för att detta ska fungera har vi några allmänna och relevanta bestämmelser att följa.
[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Varje hyresgäst erhåller ett förråd. Tänk på att inte förvara brandfarliga egendomar i förrådet. Jansson Properties ansvarar inte för den förvarade egendomen. Kontakta ditt försäkringsbolag om skada eller stöld skett.
Obs! Du får inte förvara gasol, bensin, gastuber, lättantändliga eller explosiva medel i ditt källarförråd.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
I varje fastighet finns det tillgång till tvättstuga med tvättmaskiner. I en del lägenheter finns det utrymme och möjlighet att installera egen disk- och tvättmaskin ifall att hyresgästen väljer att ha det, du som hyresgäst har själv ansvar för att installationen utförs korrekt av godkänd installatör
Vi kan fixa diskmaskin/tvättmaskin i din lägenhet om det finns plats för det. Då mot en viss hyreshöjning.
Obs! Kolla din hemförsäkring täcker eventuella skador.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Kontakta alltid oss innan du påbörjar arbetet med att tapetsera eller måla om.
Vill du själv genomföra tapetseringen har du som hyresgäst möjligheten att genomföra detta. Färgvalet ska vara mycket neutrala färger. Arbetet måste dock ske genom auktoriserade verkstäder. Om arbetet inte har genomförts genom auktoriserade verkstäder eller om färgerna är extrema kan du bli ersättningsskyldig för återställningsarbetet.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Vill du som hyresgäst hyra en p-plats är du välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär eller via mail. *Parkeringsplats ingår inte i lägenheterna, utan hyr du utöver lägenheten.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Vill du byta namn på dörren kan vi ordna detta åt dig. Kontakta oss genom kontakt här på hemsidan.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”22px”][vc_column_text]
Vi tar hand om eventuell snöröjning, detta gäller exempelvis entréer eller egna trottoarer. Vi har för avsikt att snöröja vid entréer och andra liknande områden när det är 12cm snö.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]